موبایل‌های آینده(sima)

موبایل‌های آینده(sima)







فناوری تلفن های همراه روز به روز در حال پیشرفت است و گاهی طرح هایی اعلام می شود که تا رونمایی از آن ها به طور واقعی شاید سال های زیاد طول بکشد.
شرکت های بزرگ گوشی سازی دنیا روزانه طرح های متفاوتی را رائه می دهند که برخی از آن ها تولید و برخی دیگر تنها در حد طرح باقی می مانند.
در اینجا به 10 عدد از گوشی هایی که ممکن است در سال های آینده به حقیقت بپیوندد اشاره می کنیم :

1-BlackBerry Flex: ایده ای که شرکت بلکبری برای آینده خود دارد بسیار جالب و قابل ستایش است. این تلفن های همراه دارای صفحه نمایش های چرخشی هستند به طوری که تمام گوشی یک صفحه نمایش است شما می تواند از پشت گوشی خود نیز استفاده کنید. این شرکت تا به حال صحبتی در مورد امکانات احتمالی آن نکرده است.
برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید-LG Leaf: شرکت ال جی برای آینده طرح هایی با توجه به حفاظت از محیط زیست دارد. این شرکت قصد دارد تا گوشی Leaf را بسازد. این گوشی با یک بدنه ساخته شده از مواد بازیافتی و بدون نیاز به شارژ با برق است. این گوشی از سلول های خورشیدی که در اطرافش قرار دارد استفاده می کند.
ادامه نوشته

روش ارزشیابی ساخت‌گرایانه در فرآیند یادگیری

روش ارزشیابی ساخت‌گرایانه در فرآیند یادگیری

مقدمه

در دههء اخیر،کاربست ساخت‌گرایی و طراحی‌ محیطهای یادگیری ساخت‌گرا نظر خیلی‌ها را به خود جلب‌ کرده است.

«ساخت‌گرایی»در مقایسه با«فرایند سنتی خاص‌ برنامه‌های درسی نظام‌های پیشین»،فرض‌های متفاوتی را دربارهء یادگیری طرح می‌کند.ساخت‌گرایی بر آن است که‌ محیطهای یادگیری از دیدگاه‌های متفاوتی حمایت شوند و در این زمینه تفسیرهای گوناگونی از واقعیت،ساخت‌ دانش،و فعالیت‌های مبتنی بر تجربه را مجاز می‌شمارد. آنچه در این میان اساسی می‌نماید،«ارزشیابی»در محیطهای یادگیری ساخت‌گراست.

مقالهء حاضر،با نظری به جایگاه ساخت‌گرایی آغاز می‌شود.سپس با مقایسهء ساخت‌گرایی و«عینیت‌گرایی»، فهرست ویژه‌ای از فرض‌های ساخت‌گرایی ارائه می‌کند. به هر روی،در مجموع استدلال آن است که باید بتوان با اعتباری که ساخت‌گرایی در آموزش دارد،اعتبار آن را در تعامل با ارزشیابی نیز مورد توجه قرار داد.اگر بتوان آموزش‌ را براساس ساخت‌گرایی عرضه کرد،باید بتوان ارزشیابی‌ را نیز در بافت آموزش ساخت‌گرایی جاری ساخت.

ادامه نوشته

کژتابیهای ذهنی وچالشهای موجود درارزشیابی کیفی - توصیفی

یکی از چالشها ی مهم و اساسی برای توسعه نوآوریها ی آموزشی ، عدم تبیین  دقیق و عمیق نوآوریها  برای کارگزاران و افرادذینفع می باشد. ارزشیابی کیفی توصیفی یکی از نوآوریهای آموزشی است که در دهه هشتاد هجری شمسی مورد عنایت سیاست گذاران نظام آموزشی و گروه زیادی از مدیران و معلمان دوره دبستانی قرار گرفت. علی رغم استقبال خوب از این  رویکرد، مانند هر نوآوری دیگر با چالش کژتابی ذهنی  روبرواست  که  از آغاز از آن در رنج بوده است .به سخن دیگر این رویکرد از آغاز تدوین طرح و اجرای آزمایشی آن گرفتاراین سوء تعبیرها بوده است. این کژتابی ها می تواند هر طرح ارزشمندی را از اهداف خود دور سازد. شواهد نشان می دهد که هنوز هم این چالش وجود دارد و حتی می توان گفت که جدی تر هم شده است.

ادامه نوشته

مقایسه مدارس ژاپن بامدارس کشور ایران

ژاپن را مردم ژاپن می سازند

ژاپن

ژاپن کشوری است که تقریبا منابع زیرزمینی و معدنی خاصی ندارد و از طرفی دائما در معرض سیل، زلزله، طوفان، سونامی، کوه های آتشفشانی و سایر بلایای طبیعی است.

مردم ژاپن، انسان هایی سخت کوش، منظم، امیدوار و هدفمند هستند که خصلت های مثبت کشورهای مختلف مخصوصاً کشورهای غربی رو آموخته اند ولی از سنت ها و فرهنگ خودشون نگذشته اند.

مردم ژاپن همواره احساس مؤثر و مفید بودن دارند و به معنی واقعی کلمه پیشرفت خودشان را در پیشرفت گروهشان، سازمانشان و نهایتاً کشورشان می دانند. بگذریم که در ده های اخیر ژاپن هم تحت تأثیر تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و با نسل جدید خود مشکلاتی دارد ولی همچنان به عنوان سومین قدرت اقصادی دنیا مطرح است و پیش می تازد.

ادامه نوشته